Föreningens förtroendevalda
På denna sida finns information om vägföreningens organisation. Har du frågor gällande organisationen så är du välkommen att kontakta styrelsens ordförande. Kontaktuppgifter hittar du på kontaktsidan.
Styrelsen
Vägföreningen har en styrelse som väljs av medlemmarna på årsstämman. Styrelsen består av ordförande, fem ledamöter och två suppleanter. Mandatperioden för ledamot är två år, suppleant ett år.
Styrelsen ansvarar för föreningens löpande verksamhet. Styrelsen ska ta tillvara på medlemmarnas och samfällighetens intressen. Styrelsen har mandat att ta beslut inom ramen för den verksamhetsplan och budget som stämman har godkänt. Större beslut och förändringar kräver stämmobeslut och vid sådana tillfällen kan en extra årsstämma påkallas.
Revisorer
Vägföreningen har två revisorer och två revisorssuppleanter som ansvarar för att granska räkenskaperna och styrelsebesluten. Revisorerna väljs av årsstämman där de även presenterar sin revisionsberättelse samt rekommendation angående ansvarsfrihet.
Valberedning
Vägföreningen har en valberedning som även den väljs av årsstämman. Valberedningen ska följa styrelsens arbete och lägga fram förslag på styrelse,
Föreningens styrelse
Ordförande
Hans Karlsson | Vivestanäset
Ledamot
Lennart Axelsson | Brannäs
Ledamot
Mats Ahlgren | Granliden
Suppleant
Marita Lood |
Vice Ordförande
Kay Lantz | Aspa/Duvholmen
Kassör
Anders Jäger | Aspa/Duvholmen
Suppleant
Harry Bohn | Brannäs
Övriga förtroendevalda
Valberedning
Vakant
Valberednings suppleant
Vakant
Valberedning
Vakant
Revisor
Kersin Nilsson | Brasstorp
Revisors suppleant
Madeleine Danemo |
Revisor
Ulla-Britt Larsson | Brasstorp
Revisors suppleant
Vakant